Langkau ke kandungan utama

Catatan

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Catatan terbaharu

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)

Sayang ohh sayang...

Assalamualaikum.............




       Hai semuaaa...... Rindu betul nak menaip jadi taip la sepatah duakata dekat blog, lagi pun dah agak lama ku biar blog ku terbiar usang.. sedihh..sob..sob sob......


Sebenarnya tiada apa yang menarik hendak dikongsikan sekadar membuat entry baru dibulan ni, agak sibuk mengurus hal berkaitan kehidupan realiti sehingga lupa untuk menatap blog kesayangan ku ini...


Banyak hal yang berlaku sejak akhir-akhir ni. Buat pening otak pikir. Buang kejap pikiran tu santai melayan blog hoho dah lama juga tidak singgah dan menyapa rakan blog yang lain. Hehe maaf yaa..


Selamat malam blogger.. zzzzZzzzz zzzZzzz.......

Hello 2016

Assalamualaikum... hai..

2015 suda pun melabuhkan tirainya, dah beberapa minggu kita berada di tahun 2016. Aku je asyik ketingalan .. hahahaha



nak cerita ni... haa aku dah jatuh hatilah dgn tudung instan 2muka ni.. haha.. ya la klu dlu aku akn habiskan masa bersiap bagai depan cermin tu mahu 2 jam gegara elokkan tudung saja. Sekarang ni takpayah sesusah da tinggal aku sarungkan tadaaaaa.. dah siap lawa pula tu..










Dan memang sesuai sangat bagi mereka yg agak malas strika tudung cam aku ni la.. hahaa


lagi pun tudung ni tak jarang, sejuk, muda di atur.. Harga pun sangat berpatutan. Mampu milik.. hehe

Okey sekian utk entry pertama di tahun 2016.. terimakasih yg sudi singgah. Syukran jazilan yg sudi tinggalkan jejak...

Sempena ulang tahun blog yg ke-2

Assalamualaikum.....


Hai kepada semua sahabat yg sudi membaca entry sy.. muahhh utk korang.. hihi.. ok sempena ulang tahun ke-2 blog krik² dari sy ni kan dia pun nak baju baru juga.. ingat tuan dia saja ka hendak berbaju baru..?? Ooo tidak semestinya dia juga ingin.. hahhaa.

Kalau ikut umur org da anak dara blog ku ni haa..



  Xiomelll kan hahahha. Terimakasih buat adik Leya yg berbesar hati tlg buatkan baju baru utk blog akak hihi.. 

Bagi yg berkenan dgn hasil cik adik manis ni bole la terjah blog dia yg memang terrr sangat comel mcm tuan nya. Ramai² meh  serbu Http://leyastorymory.blogspot.my
Sekian cerita utk hari ini....  ^_^

TAk tau tajuk apa ni.. hahahaha

Assalamualaikum.... 
hai hai hai... arrrrr lamanya baru buka blog lagi, asyik sibuk dgn hal berkaitan rumahtangga *amboi mcm da kwen pulak yaa..* haaa takda la sibuk duk atur kehidupan di dunia realiti yg tiada sudah, jadi ambil keputusan utk mengarang entry kejap da lama ku tinggalkan dunia siber ni hahaha... Rindu juga jemari ini ingin menaip. Ok takpa lepas ni akan penuh la entry ku setiap hari. Ewah ewahh... Sebelum berceloteh dgn panjang lebarnya meh akak belanja gambaq naa. .... Ehemmm ada yg rindu tak? Hehehehehe....... Okey... sejak menyepikan diri dari dunia blog *cewah mcm la populer sangat kan. Padahal enta ada yg kenl juga ka* lebih aktif dgn dunia clasher,  ada tak clasher dlm senarai rakan² blogger di sini? Kalau ada heheh yeaa kita geng.... 