Langkau ke kandungan utama

Makna cinta yang SEBENAR

Assalamualaikum... Jangan di tangis sesuatu yang telah pergi. Menangislah kerana ALLAH tunjukkan kepada kita suatu perkara yang sering kita terlupa. Kehidupan ini seringkali menduga hati kita. Cinta yang selalu ingin kita miliki seutuhnya seringkali tewas di dalam perjalanan menuju jalan bahagia. Terkadang kita rasakan, berputus asa adalah jalan yang terbaik. Ah ! Persetankan dengan lelaki ! Ah ! Persetankan dengan wanita ! Begitu jerit kita apabila perasaan putus asa itu bersemarak di dalam dada. Dan seringkali kita terlupa pada sesuatu yang lebih bermakna. Ketika sebuah pintu kebahagiaan itu tertutup, kita seringkali menangis bersedih menanti saat terbukanya pintu itu kembali. Tanpa kita sedar bahawa ada pintu lain yang terbuka untuk menerima diri kita memasukinya. Itulah pintu ke sebuah kamar yang dinamakan iaHATI. Makna Cintayang sebenarnya adalah apabila kehadirannya mengajar kita erti Manis, Pahit, Suka, Duka, Tawa dan Tangis, Gembira dan Sedih dalam kehidupan kita bersamanya. Kerana itulah, cinta yang paling agung adalah milikNya, Sang Pemilik Cinta. Dia yang memberikan kita semua perasaan itu. Tanyalah pada diri, bukankah kita semua telah merasakannya? Raihlah cintaNYA dan kita pasti akan memiliki kebahagiaan bersama insan yang kita cinta di dunia. ~ MZI ~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)