Langkau ke kandungan utama

My Horor Story prt.1

                                                                Assalamualaikum.... Hi..


 Kisah aku pada kali ini memang seram yoo ler da terang2kan tengok tajuk utama di atas tuu... Dalam hidup kita mesti ada cerita seram yang terselitkan?.. Ok kejadian seram pertama dalam hidup aku, masa tu hari raya klu tak silap tahun 2008, waktu tu aku masih tinggal dengan akak di sebuah ladang sawit dibukit garam kinabatangan(sekali la bagi tau) bagi yg tinggal dekat bukit garam tu memang sah tau..

 Ok time kitaorang nak g ziarah menziarahi kengkawan yg lain, disebabkan keadaan jalan yg di lalui itu sangat sempit hanya motorsikal n basikal je yg muat so kitaorang pon dengan semangatnya g dgn motor je aku ngn member2 dlu cam siot juga kengkadang gila2 tapi itu CER dlu.skrg tak erk..i da berubah 'aku yg dlu bkn yg sekarang' haaa.. Time tu klu tak silap kami ber8 dgn menggunakan 4 bijik motor(tak pasti juga bijik ke buah) agak2 kami cam berpasang-pasang 4pmpuan 4lelaki but tak kami tak couple pon just member tumpang2 sama... Aku bolelah juga bawak motor ni tapi haa u tak terkawal lemah jantung kwn yg aku bawa tu hahaha.. Lupakan sal tu berbalik ke kisah seram, member yg lain pulang kerja lewat sikit dalam pukul 5 lebih gitu baru kitaorang bertolak. Dalam perjalanan pergi tu hari da pun gelap2 sikit sempat2 lagi u oills i bawak motor tu(bkn pikul k) haa c kwn tu tak kasi lama2 bawak bb katanya tak ada ciri keselamatan langsung aku bawak :'( kesian just hilangkan kempunan.. Kami sampai ke destenasi dalam jam 6.30 ngam2 magrib so kita pun rehat2 sambil menunaikan kewajiban dlu.


. Da tu pastu g sambung balek ziarah menziarahi kitaorang... Da siap semua kitaorang pun da sedia berangkat pulang bila nak pulang tu haa tetiba pula motor abg member Marni aku pancit sibaek engkau kitaorang masih d ruma kazen c marni ni so tunggu la dorang baiki motor... Da siap motor tu motor aku ngn c kuda pulak yg pancit u tak ke siot malang betul nasib kitaorang time tu so tunggu lagi motor d baiki.. Da siap alhamdulillah kitaorang pun berangkat pulang dalam pukul 9.45pm.. korang bole bayangkan x keadaan pada waktu itu?? memang seram gila beb  dalah kawasan separuh hutan kitaorg kena lalu mcm2 bau yg tercium pehhhh...!!! kompom kecout perout u olls heeeeee..........








apa bila memasuki kawasan hutan aku apa lg segala apa yg aku tau semua aq bca hbis-hbisan...
dalam perjalanan tu you sempat2 lg motor abg c marni ni buat hal tetiba mati tenga jln..haaaa nak ko menangis tenga jln dalam hati laaa...

bersambung.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)