Langkau ke kandungan utama

EDISI HARI RAYA AIDILADHA 2013

Assalamualaikum...
salam aidiladha buat semua keluarga, sahabat karib yg selalu mengingati sy d sini luv u ollz...
Satu hari beraya kerja kita jln terus pukul 10.00am abg dtg ambil pegi tmpt akak d bukit garam, GREENFINGERS SBN BHD.
 selesai tlg masak kita pn pergi ziarah pusara kedua orgtua d kampung BATU 4 JLN SUKAU.. da tu singgah d rumah atok saudara kejap beraya tp atok tak da d rumah jumpa dgn kwn lama Juse cerita2 punya cerita kitaorg mintak diri pulang... Jap2 singgah pulak kat rumah kwn lma d estet LADANG BATU PUTIH singkatan LBP je kitaorg mmg lma tak jumpa so mmg mcm jejak kasih kejap.. Anie bkn main lg cam agak2 terpinga-pinga nengok aq yoo ler dlu aq mna reti ayu2 ni tomboy semcam bila dia tengok pnampilan wahh gempak seh cam tak percaya yg kwn dia berubah cam gini sekali... Apa pun mmg best la raya kali ni bb aq dpt jumpa org2 yg suda lma x jumpa.. Miss u olls...!!!
Yg kaki tu baa mahal.hahahh

Kuang3.. ndk sempat d kasi betul itu gambal.. :p

Serius c kakak ni tngkap gmbar oo.. tu na sana ruma kami d kampung.. mmg bole masuk tv3 bersamamu..

Pic agak kabur.sekabur hatiku..miahahaha..!!

Aaiiii c kakak org belum ready lg suda dia snap..huhu..

 Sedikit kenangan yg tersalin d blog..

Ulasan

  1. Waalaikumsalam...Salam Aidiladha dik Nursakinah Mt...best kn braya d Kg...

    BalasPadam
  2. Ya kak bst bb dpt jumpa kwn lma.. ^_^

    BalasPadam
  3. Ada masa dtg2 lg kt kg...jgn kt bandar aje...

    BalasPadam
  4. Hihi.... Tiada pulak mau ambil kita... Mau jln kaki??

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)