Langkau ke kandungan utama

Mencari bahagia dari redha-Nya

Tentang luka yang masih bersisa, Airmata yang tersembunyi, Tentang ketawa pura-pura, Senyuman yang jelas direka. Kau sendiri tahu, Terkadang matamu sendiri tak mampu menipu, Seperti hatimu yang tak selalu kuat bertahan, Dan senyummu yang tidak ikhlas, Serta tawamu yang kedengaran janggal. Aku tahu kau sedang bergelut. Memang ianya tidak mudah, Dan tidaklah ianya terlalu sukar. Cuma.. Bila ianya adalah soal perasaan, Sesuatu yang tidak kelihatan, Maka ianya adalah tentang hal masa dan dan penerimaan. Dan terkadang ia memang terpaksa kau jalani sendiri, atau cuma berdua, yakni kamu dan DIA. Sometimes Allah allows you to taste the bitterness of this world, so that you could fully appreciate the sweetness of faith.:) Kerana kau memaafkan, Kerana kau melupakan, Kerana kau masih mendoakan, Kerana itu kau kuat.? Kau tahu kuat itu apa.? Kuat itu, apabila kau menerima takdir dan ketentuan. Tanpa kau tanya kenapa dan mengapa. Kau redhakan segalanya. Kerana kau tak pernah tahu rahsia Tuhan. Ya, dengan itu aku yakin kau kuat.! Have faith, stop worries.! Carilah bahagia dari redha-Nya. :) stanzaqalbi.blogspot.com

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)