Langkau ke kandungan utama

Tips agar hati tak kecewa sangat bila sidia putuskan/tinggalkan

Assalamualaikum...... Hi.! Entry kali ni sy karang khas buat kengkawan yg patah hati kerana makwe/pakwe kengkawan semua k... Mendengar ada kengkawan yg kecewa sebap di tinggalkan kekasih hati sy pon jadi sumbat tengok sampai ada yg tulis kat wall macam2 ayat patah hati jiwa tak tenang la apa la koe mak nenek tak bole tengok benda2 cam tu semua dalam hati dok pikir 'kenapa la bengong sangat baru di tinggalkan kekesih da frust menungeng semacm', bukan apa sy pon pernah kecewa yg amat sngat 1 masa dulu sampai la sekarang kalau tengok kengkawan yg patah hati nak saja sy tampo geram... Ok ini adalah sedikit tips agar hati tentram bila sidia tinggalkan engkau... 1. Bila ditinggalkan korang rasa macam nak sangat letupkan dirikan? So cuba korang fikir sebaik2nya apa yg korang dapat bila frust? Takda kan? Fikir guna otak jangan guna hati semata. 2.jangan tunjukkan sangat yg korang kecewa beno di tinggalkan sidia coz dia akan menjadi lebih ego mybe dalam hati dia kata 'padan muke hahaha akhirnya aku berjaya sakitkan hati dia puas hati aku mehehehe..!' korang leq je buat2 cam biasa macam korang tak terasa pon sakit hati bila ditinggalkan... 3.cuba sibukkan diri macam bersukan,keluar dengan kengkawan yg bole kasi semangat bagi masa dengan keluarga.. 4.jangan sesekali dok sorang2 kerana mungkin korang akan bertindak di luar jangkaan misalnya cedrakan diri palingparah bunuh diri naya koe jawap dengan Tuhan... 5.paling berkesan bila korang ambil wuduk & solat jiwa pasti tenang insyaallah cuba dekatkandiri dengan Allah, suda berapa banyak kita lupa padanya mungkin itu adalah salah 1 ujian dari-NYA. 6. Fikir la mungkin juga sidia bukan yg layak untukmu jika hubungan kamu berakhir. Kerana Allah sudahpun menyediakan jodoh yg layak untukmu..;) sesungguhnya takdir dari yg maha esa adalah anugrah terindah. Jangan sia2kan hidupmu. Itulah sedikit tips yg sy bole kongsikan untuk kengkawan. Semoga ada yg dapat di gunakan... Insyaallah.. Thanks ~ for reading this entry..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)