Khamis, 10 Oktober 2013

Tips agar hati tak kecewa sangat bila sidia putuskan/tinggalkan

Assalamualaikum...... Hi.! Entry kali ni sy karang khas buat kengkawan yg patah hati kerana makwe/pakwe kengkawan semua k... Mendengar ada kengkawan yg kecewa sebap di tinggalkan kekasih hati sy pon jadi sumbat tengok sampai ada yg tulis kat wall macam2 ayat patah hati jiwa tak tenang la apa la koe mak nenek tak bole tengok benda2 cam tu semua dalam hati dok pikir 'kenapa la bengong sangat baru di tinggalkan kekesih da frust menungeng semacm', bukan apa sy pon pernah kecewa yg amat sngat 1 masa dulu sampai la sekarang kalau tengok kengkawan yg patah hati nak saja sy tampo geram... Ok ini adalah sedikit tips agar hati tentram bila sidia tinggalkan engkau... 1. Bila ditinggalkan korang rasa macam nak sangat letupkan dirikan? So cuba korang fikir sebaik2nya apa yg korang dapat bila frust? Takda kan? Fikir guna otak jangan guna hati semata. 2.jangan tunjukkan sangat yg korang kecewa beno di tinggalkan sidia coz dia akan menjadi lebih ego mybe dalam hati dia kata 'padan muke hahaha akhirnya aku berjaya sakitkan hati dia puas hati aku mehehehe..!' korang leq je buat2 cam biasa macam korang tak terasa pon sakit hati bila ditinggalkan... 3.cuba sibukkan diri macam bersukan,keluar dengan kengkawan yg bole kasi semangat bagi masa dengan keluarga.. 4.jangan sesekali dok sorang2 kerana mungkin korang akan bertindak di luar jangkaan misalnya cedrakan diri palingparah bunuh diri naya koe jawap dengan Tuhan... 5.paling berkesan bila korang ambil wuduk & solat jiwa pasti tenang insyaallah cuba dekatkandiri dengan Allah, suda berapa banyak kita lupa padanya mungkin itu adalah salah 1 ujian dari-NYA. 6. Fikir la mungkin juga sidia bukan yg layak untukmu jika hubungan kamu berakhir. Kerana Allah sudahpun menyediakan jodoh yg layak untukmu..;) sesungguhnya takdir dari yg maha esa adalah anugrah terindah. Jangan sia2kan hidupmu. Itulah sedikit tips yg sy bole kongsikan untuk kengkawan. Semoga ada yg dapat di gunakan... Insyaallah.. Thanks ~ for reading this entry..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum... alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar jug...