Langkau ke kandungan utama

Putus Cinta Pasti Ada Hikmanya

Putus cintapasti ada hikmahnyawalaupun perkara itu amat memeritkan bagi mereka yang sedanghangat bercinta. Sudah dikatakan,kita hanya merancang, Allah juga yang menentukan. Kalau dia bukan jodoh kita, terimalah dengan hati yang terbuka. Berterima kasihlah kepadanya, kerana dia juga pernah membuat dirimu bahagia. Apa yang sudah berlaku, jadikan sebagaikenangandanpengalaman. Tidak sangka kan.? Kitaberkenalan, kitaberkawan, kitaberhubung, mengeratkanukhwahdankasih sayang. Tapi kemudian, kita makinmenjauh, kita tidak lagi berhubung, dan akhirnya kita tidak lagi berkawan. Tidak sangka kan.? Kita sekarang seolah-olah dua manusia yang tidak pernah kenal antara satu sama lain. Ya, pelik rasanya berlagak biasa. Ya, kelakar rasanya berpura-pura seolah-olah seperti tiada apa yang berlaku. Tidak sangka kan.? Mudah untuk melupakan semuanya. Tapi siapa sangka,mungkin ada hikmahnyajuga.:) #Bersyukurlahkepada orang yang menyakitimu kerana dialah yang menabahkan hatimu. Dan terima kasih kepada "kamu" yang memberikan hati baru buat diri ini.! Mari menjadi insan yang palingbahagiahari ini dengan rahmat dari-Nya. Tetapkan hatimu, teruskan langkahmu. Bahagia sedang menantimu. ~kakicinta.com

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)