Langkau ke kandungan utama

Tiada Yang Sempurna..

Assalamualaikum wbt..Kadang kita ni mudah sangat bangga bila ada kawan2 gengster abg semua taiko2.. Sibuk nak hot jadi bualan semua orang takut bila sebut nma geng.. Apa itu semua ada makna?? Bila mati geng2 taiko ada nak tolong ka menghadapi SAKARATUL MAUT? bila dalam kubur ada tak kengkawan nak tolong jwpkn soalan MALAIKAT MUNGKAR DAN NANGKIR? Tiada siapa yg nak tolongpun mati nanti semua kena tanggung sorang2 tak da maknanya da geng2 taiko.. Jawap la dgn Allah.. Zaman skrg ni la bnyk sngt kejadian rupa mcm ni berlaku. Dari yg muda smpailah yg agak2 da mau EXP tapi masih sibuk dgn hal2 duniawi.. Mkin ini lah yg d katakn DUNIA AKHIR ZAMAN org da mcm x kenal baik buruk sesuatu apa yg menjadi kepentingan PUAS HATI. apa pun kita sesama manusia ssama hamba Allah dan ssama Islam jom doakan yg terbaik buat saudara2 seagama kita... Moga ALLAH melembutkan sedikit demi sedikit hati yg telah keras itu.. Aamiin...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)