Langkau ke kandungan utama

Kisah Aku Dan Dia Part:1


Assalamualaikum wbt.. Ok tengok tajuk utama utk hari ni memang dah sah2 kisah romantik hehe.. Romantik la sangat...









Kisah ni saja saya tulis sebagai kenangan terindah dalam hidup.
Kali pertama kenal dengan incik B, tak sangka pula dia akn jadi begitu penting dalam hidup. Walaupun tidak pernah menatap wajah antara 1 sama lain, tapi rasa mcm dekat antara kami..hmm pelik btl perasaan ni yaa..


Mula kenal dgn incik B pada tahun 2009 bulan 11 lepas raya klu x salah, da lama agak berkarat pikir time2 tu hohoo.. Kitaorang kenal melalui keluarga, macik kepada saya iaitu kak Ros dan adik kepada incik B, Ana.. Sebelumnya tu saya ingin di perkenalkan kepada adik incik B yg usia sebaya dgn saya juga. Tapi jangkaan meleset tiba2 macik dn suaminya bekenan nk kasi kenal dgn incik B pula..


 Haaa... Memang lah incik B ni jauh beza dgn usia saya, pertama kali dengar suara haaa bukan men lagi saya 'trep' gengster konon.. Buat2 suara ganas supaya dia tak bekenan coz saya tak suka btl dgn incik B ni. Perasaan saya pada mulanya memang kosong rasa cam meluat betul..


Beberapa hari lepas tu macik sms bagi number fon incik B.. Tak pernah pun saya call tau sms, dia sms saya tak pernah balas. Ya lah dah kita tak suka kan, buat tak tau ja lah hahaha jahat kan aku pastu sekarang haa padan muka hambek koe, rasa in gue akhirnya aku bole terjelopos kat dia haduii.. Parah ni..




Bersambung....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)