Langkau ke kandungan utama

Nampak Sama Tapi Bukan Dia..Tunggu Ini Semua Poyoo..



Assalamualaikum wbt.. Ok kali ni nak buat entry pasal empunya diri ni lah hehe abis asyik2 tentang GA ja.. Loh tak apa la kan bkn selalu.. Ok ok..




Oki Setiana Dewi



Mesti ramaikan yg kenal dengan OSD@ mbak Anna Althafunissa di dalam filem 'Ketika Cinta Bertasbih' ni menerusi filem ni beliau berjaya memenangi anugrah di Festival Filem Indonesia dan banyak lagi la tak teringat dah apa lagi.. Kelembutan,kesopanan dan cara berpakaian dia memamg jadi icon popular Muslimah di Indonesia dan dia juga dah mula terkenal di Malaysia ni haa.. Kalau tak silap OSD ni sering berkunjung ke Kelantan dan juga salah satu murid Tok Guru Nik Aziz .. Bole cari kat YouTube.. Dan alhamdulillah dia pun baru saja nikah kalau tak silap bulan lalu.. tahniah di ucapkan..


My Nur Sakinah



Ok pas cerita sedikit sebanyak tentang puan Oki Setiana Dewi ni meh cerita pulak tentang si penulisnya ni hehe.. Cik Nur Sakinah (sambil buat muka comel huhuhu..) ada la konon 4,5,6 org kawan kata muka sy ni ada iras2 dgn OSD, wahh engkau telebih suda.. Hehe perasan kejap.. Hiss mana la muka fake canggini nak di samakan dengan seleberiti muntah hijau org nampak.. Si Nur Sakinah ni orgnya kadang lembut kadang keras mcm emoticon dalam WECHAT huhuai.. Apa pun terimakasih bebanyak kepada rakan2ku yg sudi mengatakan rupaku ini kayak embak Oki Setiana Dewi, sy tau korg nak ambil hati sy dgn berkata mcm tu, u olls mmg ter..so sweet..syg korg sngat2 hmmmm.... Ok sampai bertemu lagi dalam entry berikutnya.. Assalamualaikum..



 




Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)