Langkau ke kandungan utama

Semoga Terus Istiqamah

Bismillahirrahmanirrahim. In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.


Assalamualaikum dan selamat malam buat semua kengkawan yang Ekin hargai...jom kita sama-sama terus beristiqamah... Jika inginkan kejayaan, harus dimulakan dengan kekuatan, walau menempuh pelbagai dugaan, usah dikuburkan segala impian, teruskan langkahan, walaupun perlahan.! Tak perlu ragu nak menuju ke arah yang lebih positif. Sesungguhnya Allah akan sentiasa bersamamu. Terus istiqamah. jangan sesekali merasa lemah.! Usah kerana dengan satu ujian yang Allah berikan, kau dahgive up.Come on, Allah Maha Mengetahui Segalanya. Dia beri ujian tanda Dia sayangkan kita, dan ujian itu sebagai pengukur bagi keimanan kita. Jangan mudah menyerah kalah.!







Bersabarlah dalam menempuh setiap dugaan dan ujian yang menimpa tatkala diri sedang berjuang di jalan-Nya. Kerana itu adalah salah satu cara sebagai penebus dosa-dosa kita yang lalu. Kuatkan diri, tabahkan hati. Bersabarlah dalam mentaati perintah Allah, kerana Dia tak kan sesekali mensia-siakan kesabaran orang-orang yang bersabar demi ketaatannya pada perintah Allah..






Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)