Langkau ke kandungan utama

kisah aidilfitri 2014

        Assalamualaikum

  Salam Aidilfitri..

Kisah hari raya tahun ni tak jauh beza dengan tahun-tahun sebelumnya.. Cuma tahun ni bezanya aku makin tembab :p
Waktu puasa hari tu da ok sikit ada la slim bila da raya ni baru 1hari makan da tembab balik...hmmmm... -_-
    



Kakak-kakak kesayangan dan anak saudara kesayanganku.. :')
 
Tembam kan aku.. :'( hohoho.....

Dulu aku yg paling slim sekarang aku yg pecah rekod... Org sihat la katakan...

 
Hehe bes preng po eber dari kecik :') marni..

Sedikit kisah dihari raya yg aku kongsi untuk entri hari ni Salam Aidilfitri buat semua sahabat blog dan semua sahabat-sahabat yg mengenali diri ini.. :)
Maaf Zahir Batin... Kosong-kosong ekkk....



(Kisah buras dan ayam masak lengkuas belum sempat nak update sebab waktu tenga sediakan bahan lupa snap gmbr hehe..)

Ulasan

  1. Assalamualaikum dan selamat hari raya-maaf zahir dan batin..kosong-kosong jgk yer..

    BalasPadam
  2. Waalaikumsalam iya kak kosong2 kita hehehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)