Langkau ke kandungan utama

Cerita... Cerita... Cerita..........

                         Assalamualaikum...


Disebabkan cuaca sekarang ini agak tidak menentu, mula la segala sakit keluar.. Apa lagi bila banyak buat aktiviti luar.. Sepanjang minggu ni tidak lah sibuk sanagt, tempahan nasi lemak pun tak banyak bole la ada rehat sikit...

Minggu lalu ada kawan tempah suruh masak untuk 50 orang makan, 4 menu pilihan:
1. Gulai Kambing
2. Sayaur Campur
3. Ayam goreng berempah
4. Ikan masak sos kicap

Lepas masak ja dgn lajunya aku capai fon dan snap cepat2 makanan tu..
😴
Dua minggu sebelum ni pulak ada cikgu tempah laksa..



Alhamdulillah selama tinggal dengan macik saudara ni banyak ilmu yg di perolehi.. Kalau setakat masak-masak tu boleh dahh... Sbb memang minat sanagt bidang masakan ni, kalau ada rezeki nak suruh akak kita bukak restoran... InShaa Allah... 


Ok dah habis cerita tempah menempah ni kita beralih ke kisah yg lain pulak yehh...


*****


Kalau dulu aku ada menabur janji nak karang satu entry yg kononnya mau bagi tengok cara-cara membuat buras tapi tak pulak aku buat-buatkan, di sebabkan kemalasan menaip aku datang, line internet macam siput dan sebab aku terlupa snap gambar bahan-bahannya maka aku batalakn saja niat hendak membuat entry mengenainya hehehe...


Ok ini kali bukan pulak mau cerita pasal itu yehh... Ini cerita kita kena belanja dengan Tokey Beso.. Kisah ni pun sebenarnya dah lama berlalu tapi baru pulak terjumpa gambar yg aku snap pada ketika itu..

Bertapa malas juga mau bubuh pic satu persatu.. Muat 3-4 pic skali gambar.. Dan itu tandanya aku memang malas hendak memuat naik banyak-banyak gamboo ..
Bertempat di Batu 7 jalan Airport.. Kalau yg baru sampai Sandakan dah memang kena sangat  dekat saja tempatnya dengan Airport Sandakan, nama restoran Restoran Kak Ju.. Kalau ada kengkawan yg hendak ke Sandakan dan mau mencuba bolehlah singgah di Restoran Kak Ju ni.. Harga jangan risau ianya sangat berpatutan..

Ulasan

  1. Assalamualaikum dik...wahh...bnyknya main masak2...menu pun semua nampak sedap....

    BalasPadam
  2. Waalaikumsalam.. Tu ja kerja kak hehe.. InShaaAllah sedap..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)