Sabtu, 27 September 2014

Cerita... Cerita... Cerita..........

                         Assalamualaikum...


Disebabkan cuaca sekarang ini agak tidak menentu, mula la segala sakit keluar.. Apa lagi bila banyak buat aktiviti luar.. Sepanjang minggu ni tidak lah sibuk sanagt, tempahan nasi lemak pun tak banyak bole la ada rehat sikit...

Minggu lalu ada kawan tempah suruh masak untuk 50 orang makan, 4 menu pilihan:
1. Gulai Kambing
2. Sayaur Campur
3. Ayam goreng berempah
4. Ikan masak sos kicap

Lepas masak ja dgn lajunya aku capai fon dan snap cepat2 makanan tu..
😴
Dua minggu sebelum ni pulak ada cikgu tempah laksa..



Alhamdulillah selama tinggal dengan macik saudara ni banyak ilmu yg di perolehi.. Kalau setakat masak-masak tu boleh dahh... Sbb memang minat sanagt bidang masakan ni, kalau ada rezeki nak suruh akak kita bukak restoran... InShaa Allah... 


Ok dah habis cerita tempah menempah ni kita beralih ke kisah yg lain pulak yehh...


*****


Kalau dulu aku ada menabur janji nak karang satu entry yg kononnya mau bagi tengok cara-cara membuat buras tapi tak pulak aku buat-buatkan, di sebabkan kemalasan menaip aku datang, line internet macam siput dan sebab aku terlupa snap gambar bahan-bahannya maka aku batalakn saja niat hendak membuat entry mengenainya hehehe...


Ok ini kali bukan pulak mau cerita pasal itu yehh... Ini cerita kita kena belanja dengan Tokey Beso.. Kisah ni pun sebenarnya dah lama berlalu tapi baru pulak terjumpa gambar yg aku snap pada ketika itu..

Bertapa malas juga mau bubuh pic satu persatu.. Muat 3-4 pic skali gambar.. Dan itu tandanya aku memang malas hendak memuat naik banyak-banyak gamboo ..
Bertempat di Batu 7 jalan Airport.. Kalau yg baru sampai Sandakan dah memang kena sangat  dekat saja tempatnya dengan Airport Sandakan, nama restoran Restoran Kak Ju.. Kalau ada kengkawan yg hendak ke Sandakan dan mau mencuba bolehlah singgah di Restoran Kak Ju ni.. Harga jangan risau ianya sangat berpatutan..

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum dik...wahh...bnyknya main masak2...menu pun semua nampak sedap....

    BalasPadam
  2. Waalaikumsalam.. Tu ja kerja kak hehe.. InShaaAllah sedap..

    BalasPadam

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum... alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar jug...