Langkau ke kandungan utama

openhouse prt.II

Assalamualaikum....



Setelah sekian lama baru mau update blog lagi, sibuk bukan main lagi lepas raya ja hbs tempahan langsir tempaha makana pula.. Alhamdulillah rezeki... Syukur... Dan baru ada masa sikit hendak menaip, bercerita.. Hehe...



Hari tu da story pasal openhouse juga kalin ni sambungan dia pula tapi bukan tempat yg sama.. Lain tempat.. ***next


Pada 16/7 yg lalu berlangsungnya majlis rumah terbuka dari En. Hasri dan Pn. Rosmiati...
Kali ni mmg makan besar punya cuma aku tak sempat ambil gambar semua sbb sibuk mengatur pinggan mangkuk kek belakang.. Jadi ada la sempat snap sikit...


Aku bubuh sekali semua gambar tu.. Lambat mau uplod 1 per 1 dah la line pun kadang mcm siput... Bikin baran juu...(cakap sabah)
Menu hari tu:
1. Nasi Beriani
2. Nasi Impit
3. Ayam Masak Merah
4. Ayam Masak Rendang
5. Daging Masak Gulai
6. Sate
7. Laksa


Yang sempat snap ayam masak merah ja bb waktu tu aku yg masak sempat la snap hehe...

Itu tuan rumah.. En. Hasri dan Pn. Rosmiati..
Sebenarnya majlis ni adalah majlis ulang tahun perkahwinan mereka, memandangkan ianya terkena pada bulan syawal maka sekali la majlisnya dilangsungkan..

Selamat ulang tahun perkahwinan buat kedua mempelai..hehe


Next***


Majlis bermula dari jam 2pm-10pm
Selesai majlis terus kemas semua.. Dah siap2 kemas tidur zzzZzz....



Ulasan

  1. Assalamualaikum dik...ruginyer tak dapat datang...hehe

    BalasPadam
  2. Waalaikumsalam.. Haa rugi..hehe x apa 15hb turun la..

    BalasPadam
  3. Salam yer....akak tag sekali lagi.....hehe....

    http://mardiahdiana.blogspot.com/2014/09/giveaway-by-zyrazhr_19.html

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)