Langkau ke kandungan utama

cerita....

Assalamualaikum....


Begitu lama menyepi tanpa kabar berita.. Hehe... Ok lah ini masanya, duk kumpul cerita hari tu awal bulan buat entry.. Akhir bulan ni baru ada masa rasanya, baru rasa banyak cerita hehe.. Bulan ni full time sibuk cari mr. Istikharah.. Gara Mr. Istikharah yg d tayangkan d tv3, aku pun duk kalut2 cari mr. Istikharah aku hahaha (terlalu khayal)

Dalam bulan ni saja aku sering kena sakit2, ni pun baru ja ok ok.. Hoho...
Ini ubat kedua aku ambil dari klinik, yg pertama aku da hbs mkn... Pesanan encik Doktor ' semoga cepat sembuh cik, jangan lupa makan ubat..'
Tapi ubt ni 1 pun aku tak sentuh k haha...



Begitulah ceritanya....



Di sambung dengan cerita seterusnya.. Haa pada minggu yg lalu akak kita datang la lawat kita.. Rindu la juga dengan akak kita ni..



Macam letih pulak mau taip entry panjang2... Ok dulu la buat masa ni..

Assalamualaikum... Hehehee

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)