Langkau ke kandungan utama

Pening...

Assalamualaikum...

Mesti ada juga yg sering terima mesej berantaikan... Kalau boleh nak saja baling batu besar dengan yg cipta mesej cam ni..


Baca ni.. Mesej yang Haram Hukumnya !          •Mesej berantai dijatuhkan hukum SYIRIK ! Kerana KERAP manusia menentukan qada dan qadar yg tlh ditetapkan Allah SWT .          Contoh mesej :        
1. "siapa tak hantar mesej ni , akan ditimpa musibah" .        
2. "siapa yang hantar mesej ini , dalam masa dua jam orang yang tersayang akan datang kerumah anda .        
3. "siapa yang mengabaikan mesej ini , anda akan kehilangan orang yang tersayang .        
4. "siapa yang menghantar mesej ini kepada 4 orang , dalam masa 4 jam , anda akan mendapat rezeki yang melimpah ruah .        
5 . "hantar mesej ini minima 12orng , anda akan mendapat berita yang baik dalam masa 2jam .          #Senang cerita , ia berkait dengan perjanjian ganjaran ataum musibah yang ditetapkan sendiri          #Manusia tak layak menjatuhkan sesuatu hukum ke atas sesama manusia melainkan atas sebab tertentu ...          Teguran untuk semua kawanku . harap anda semua faham ea? :)

        #bagi umat islam , surat berantai ini HARAM !! .          copypaste. share biar semua orang tahu. ...          #promote kengkawan bole , copypaste ilmu takkn tak bole . Tak paksa pon nk suruh copy paste , yang pnting niat kita baik kerana Allah SWT untuk menyampaikn ilmu ..


Aku copy ja ayat d atas tu dengan sorang kawan wechat.... Sebab aku malas taip panjang2 dan terlalu banyak mengunakan 'nokta(.)' pada ayat aku.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)