Langkau ke kandungan utama

Kenduri Kahwin Ohh Kenduri Kahwin

Assalamualaikum....

Ok taip entry laju-laju.. Kemarin adalah singgah dekat Bandar Lela jempuatan kenduri kawen kawan, dah terjumpa dengan kawan lama kawan kecik-kecik dlu, sebelum kita ke kenduri kawen singgah kejap ke bandar cari hadia utk pengantin. Da penat keliling bandar tak jumpa juga dengan hadia yg bekenan.. Mula-mula rasanya dorg nak bagi kuali,periuk,senduk segala pinggan mangkuk haa... Bila fikir balik aik? Tak jadi bajet kurang hehe.. Beli sampul isi sedikit RM da.. Senang..

Mcm betanding je dua orang ni kan..hehe tuu best preng kita dari kecil.. Ita, comel je puyut dia ^_^


Dengan peminat tegar k-pop Intan

Entry ni sebenarnya dah lama aku taip.. Akan tetapi baru aku ternampak draf, hehe baru la aku  sambung balik karang haha dah mula timbul mood kemalasan di situ..

Aku habiskan jalah ceritanya ni.. Alang alang dah wifi hidop kan..

Rupa pengantin pun belum masuk lagi jap aku cari gambo yaa bb rasanya da jauh tersimpan... Kena skrol lelaju album gambar aku ni...



Jeng..jeng..jenggggg........

Tu diaa rupa pengantinnya hehe... Yg puang je aku dok snap nak nunggu yg laki lambak lagi.. Ni pung nak cepak...huhuhu...



Selamat pengantin baru buat puan Lela tomato.. Moga berkekalan hingga ke akhir hayat.. Aamiin... 'Barakallah hulakuma wa barakah.. Alaiikum mah waa jamaa' baina kum maa fii khair...'




Ita ngn suami dia.. Dorng ni kan nmpk mcm sweet je.. Hehe

Kak diana dgn suami dia.. Sebenarnya suami ita ngn suami kak diana adik beradik jadi kesimpulannya ita dgn kak diana Biras.. Ye ke cam tu..??




Ok sekian saja entry kli ni... Wifi da nak bagi off..huhu...

-terimakasih-

Ulasan

  1. salam dik akak...best kan hri tu dah jln2 kat pusat bndr lepas tu ker rumah pengantin lgi....

    BalasPadam
  2. Waalaikumsalam... Yaa best kn.. Ada msa jln lagi hehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)