Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari, 2014

Segmen "Saya Nak Tudung Bawal Roses"

Assalamualaikum dan selamat malam kat kengkawan blogger semua...




HADIAH 1) 5 Top reffral : Akan mendapat sehelai tudung bawal roses Airis dan sehelai tudung bawal plain 2) 5 Random: Akan mendapat sehelai tudung bawal roses Creamy

Kisah Sedih

Assalamualaikum dan selamat tengahari buat kengkawan blogger dan pembaca yang di hormati....


KALAU ADA SESIAPA YG MASIH BELUM BACA KISAH NI BACA LAH....BENAR2 MENYENTUH HATI...KETIKA SAYA BACA KISAH NI AIR MATA SAYA MENITIS TANPA BERHENTI2 SEPERTI AIR HUJAN...BAGAIMA
NA DENGAN ANDA???

Kisah Di Negeri Orang

Suasana didalam bilik bersalin begitu sunyi sekali. Yang kedengaran hanyalah suara rintihan Rohani menahan kesakitan hendak melahirkan. "Subhanallah....sakitnya...isk...isk...isk...isk... aduuh....Bang sakit nya tak tahan saya" keluh Rohani pada suaminya Zamri yang ketika itu ada disisinya. "Apalah awak ni....susah sangat nak bersalin. Sudah berjam-jam tapi masih tak keluar- keluar juga budak tu. Dah penat saya menunggu. Ni... mesti ada sesuatu yang tak elok yang awak sudah buat , itulah sebabnya lambat sangat nak keluar budak tu, banyak dosa agaknya." rungut Zamri kepada isterinya, Rohani pula.

Sebak hati Rohani mendengar rungutan suaminya itu, tetapi…

Review Blog bersama Fara (PART1)

Assalamualaikum buat semua kengkawan blogger...nak join GA simpel dari blog Fara..


klik banner untuk join

Edisi: kenangan prt.I

Assalamualaikum wbAmualaikumi dia muka2 org xda kerja. Snap memanjang, klu nk d kumpulkan mmg bnyk koleksi gambar dgn sepupu yg sorg ni kemna saja kmi p mesti xlupa snap mcm sakit klu x snap. Ni pic tahun lalu huhuhu .. Bru timbul :-) me n mieza.. <3






 Huihuihui.... 


 ni snap gna  360 apa x muka haluss gila x payah tempek bedak tebal2... dgn adanya camera360 hahaha...

...

"Nurse, boleh saya tengok bayi saya?” ibu muda yang baru bersalin itu bersuara antara dengar dan tidak kepada seorang jururawat. Sambil tersenyum jururawat membawakan bayi yang masih merah itu. Si ibu menyambut dengan senyum meleret. Dibuka selimut yang menutup wajah comel itu, diciumnya berkali-kali sebaik bayi tersebut berada dipangkuan. Jururawat kemudian mengalihkan pandangannya ke luar tingkap. Tidak sanggup dia bertentang mata dengan si ibu yang terperanjat melihat bayinya dilahirkan tanpa kedua-dua cuping telinga. Namun gamamnya cuma seketika. Dakapan dan ciuman silih berganti sehingga bayi yang sedang lena itu merengek. Doktor bagaimanapun mengesahkan pendengaran bayi itu normal, sesuatu yang cukup mengembirakan si ibu. Masa terus berlalu… Pulang dari sekolah suatu tengahari, anak yang tiada cuping telinga itu yang kini telah memasuki alam persekolahan menangis memberitahu bagaimana dia diejek rakan-rakan. “Mereka kata saya cacat,” katanya kepada si ibu. Si ibu menahan s…

Untuk Encik Jodoh :)

Wahai encik jodoh, Mendoakan kesejahteraan 'awak' adalah tugas saya setiap hari kerana 'awak' adalah antara mereka-mereka yang sentiasa tersenarai di dalam doa saya walaupun tidak saya tahu atau kenal siapa 'awak' sebenarnya..

Kata UAI :-)

Ustaz Azhar Idrus Kata : Kalau kita tak suka seseorang yang suka pada kita, terus terang sahaja. Jangan buat orang menanti. Jangan cuba-cuba nak uji sampai dia terbukti benar-benar suka kita. Jangan sampai libatkan keluarga jika tak sukakan dia. Jika pasti tidak suka, katakan saja tidak suka. Jika suka, katakan suka. Sebab kita tidak tahu mungkin Allah akan membalas kembali perbuatan kita membuat orang ternanti-nanti.Buat orang menanti dengan harapan palsu adalah berdosa. Bila orang terluka, kitalah yang menzalimi orang. Doa orang yang dizalimi akan dimakbul Allah. Jangan sampai Allah pula uji kita dengan seberat-berat ujian. Jangan sampai Allah makbulkan doa orang yang dizalimi kita. Jangan sampai Allah buat kita pula yang ternanti-nanti seseorang yang kita nak Belajarlah dengan tegas berkata, "Ya" atau "Tidak". Istikharahlah juga sebelum memberi jawapan . Jangan permainkan perasaan orang yang menyayangi kita.

30 Fakta Tentang Wanita

Assalamualaikum....




Fakta mengenai perempuan,copy paste ja ni,jgn mara kaum lelaki , baca okay? banyak yang betul  1. Perempuan adalah makhluk yang paling sensitif bila diorang tengah datang bulan. Ni kita panggil sindrom datang bulan (PMS). *amaran: jangan pernah buat kami marah masa ni..  2. Perempuan paling suka berborak. Jadilah pendengar yang setia.  3. Perempuan suka ambil gambar banyak-banyak untuk jadikan kenangan. Jadi tak hairan lah kalau dalam tandas pun mereka nak bergambar..hihihi..  4. Perempuan kalau memuji perempuan lain memang tak akan habis.  5. Perempuan paling suka makan. Lepas tu mulalah bising berat dah naik. *diet  6. Bila buah hati mereka tak balas mesej dalam tempoh yang lama, 3 perkara yang berada di fikiran mereka samada mereka rasa bf mengabaikan mereka, bf marahkan mereka atau bf rasa mereka menjengkelkan atau menganggu.  7. Perempuan sukakan pujian, lebih2 lagi dari seseorang yang mereka sukai.  8. Bila perempuan marah mereka bukan sengaja nak marah tap…

Selamat Pagi Sabtu Untuk Tahun 2014

Assalamualaikum dan selamat pagi sabtu kengkawan blogger semua...macam mana hari ni...semua sihat ker...Ekin harap kengkawan semua dalam keadaan sihat disamping menjalankan hal masing-masing....macam jgk Ekin hari ni macam biasa sentiasa dalam keadaan sihat dan gembira dengan hal yang Ekin suka lakukan...








Pict kat atas tu Ekin dengan kazen...dialah yang selalu teman Ekin ketawa,bercanda dan kadang kita pun bergaduh...alah...gaduh-gaduh sayang la katakan....hehe...













HEADER BARU TAHUN 2014..

Assalamualaikum dan Selamat pagi Khamis bersamaan 2hb January 2014...hari ni bermulalah segala aktiviti setelah bercuti kemarin sempena tahun baru 2014...

Apa khabar kengkawan blogger semua..semoga di permulaan tahun baru 2014 ini...kita semua dalam situasi yang baik dan sentiasa dalam lindungan yang Allah...

Pagi ni blog saya berubah header baru...simple tapi saya suka dengannya..ini adalah rekaan kawan blog saya yang baru saya kenali..sape yang nak tempah header or apa-apa yang berkenaan dengan blog,jangan la segan silu yer...hubungi dia dia
http://fafakyraa-websites.blogspot.com atau fatinanis.syakira@facebook.com

 Cantik tak....