Langkau ke kandungan utama

TAk tau tajuk apa ni.. hahahaha

Assalamualaikum.... 

hai hai hai... arrrrr lamanya baru buka blog lagi, asyik sibuk dgn hal berkaitan rumahtangga *amboi mcm da kwen pulak yaa..* haaa takda la sibuk duk atur kehidupan di dunia realiti yg tiada sudah, jadi ambil keputusan utk mengarang entry kejap da lama ku tinggalkan dunia siber ni hahaha...
Rindu juga jemari ini ingin menaip. Ok takpa lepas ni akan penuh la entry ku setiap hari. Ewah ewahh...
Sebelum berceloteh dgn panjang lebarnya meh akak belanja gambaq naa. ....
Ehemmm ada yg rindu tak? Hehehehehe.......
Okey... sejak menyepikan diri dari dunia blog *cewah mcm la populer sangat kan. Padahal enta ada yg kenl juga ka* lebih aktif dgn dunia clasher,  ada tak clasher dlm senarai rakan² blogger di sini? Kalau ada heheh yeaa kita geng.... 

Ulasan

  1. Salam singgah sini dik...wahhh...cantik sudah blognya...hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam iya kak lawa suda..haha mau rajin menaip suda ni..

      Padam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.


kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..






tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha








Maaf lambat keluar ceritaa..

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)