Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari 2016

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..





Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag …

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)

Sayang ohh sayang...

Assalamualaikum.............




       Hai semuaaa...... Rindu betul nak menaip jadi taip la sepatah duakata dekat blog, lagi pun dah agak lama ku biar blog ku terbiar usang.. sedihh..sob..sob sob......


Sebenarnya tiada apa yang menarik hendak dikongsikan sekadar membuat entry baru dibulan ni, agak sibuk mengurus hal berkaitan kehidupan realiti sehingga lupa untuk menatap blog kesayangan ku ini...


Banyak hal yang berlaku sejak akhir-akhir ni. Buat pening otak pikir. Buang kejap pikiran tu santai melayan blog hoho dah lama juga tidak singgah dan menyapa rakan blog yang lain. Hehe maaf yaa..


Selamat malam blogger.. zzzzZzzzz zzzZzzz.......

Hello 2016

Assalamualaikum... hai..

2015 suda pun melabuhkan tirainya, dah beberapa minggu kita berada di tahun 2016. Aku je asyik ketingalan .. hahahaha



nak cerita ni... haa aku dah jatuh hatilah dgn tudung instan 2muka ni.. haha.. ya la klu dlu aku akn habiskan masa bersiap bagai depan cermin tu mahu 2 jam gegara elokkan tudung saja. Sekarang ni takpayah sesusah da tinggal aku sarungkan tadaaaaa.. dah siap lawa pula tu..










Dan memang sesuai sangat bagi mereka yg agak malas strika tudung cam aku ni la.. hahaa


lagi pun tudung ni tak jarang, sejuk, muda di atur.. Harga pun sangat berpatutan. Mampu milik.. hehe

Okey sekian utk entry pertama di tahun 2016.. terimakasih yg sudi singgah. Syukran jazilan yg sudi tinggalkan jejak...