Jumaat, 16 Disember 2016

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum...

alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar juga hehe... 20hb-24hb 4 hari perjalanan dari bukit garam kinabatangan menuju ke sulawesi tengah Indonesia.

kenangan semasa berada di pulau nunukan, berhampiran dengan pulau sebatik. 

kapal dibelakang tulah yg kami naiki menuju pelabuhan parepare selama 2 malam berlayar..


tiket kapal yg berharga 413,000rp dalam rm100 lebih. nunukan-tarakan



21hb sebelum kapal Cattleya berlayar.. selpi dulu.. hahaha

tak sempat gambar kapal sebab sesak dengan orang ramai.. atas kapal ja selpi haha


makanan atas kapal yg disediakan... memang kalau tak kerana lapar tak makan.. rasanya tak tau mau kata cam mana sama ja makanan orang sakit dekat hospital. tawar!



23hb.. berada di tengatenga lautan.. indah sungguh ciptaanNya.. bertapa birunya airlaut.. 


bersama geng 1 tempat

Maaf lambat keluar ceritaa..

Selasa, 18 Oktober 2016

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..

selfi dgn beg.... nampak sikit tapi berat dia macam ada isi batu bata kat dalam... jenuh laa tukang angkat beg i nanti.. hahaha




Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag di sediakan kapal air ni sediakan tag sendiri. Kalau tak mau sampai Papua beg kita nahh....hehe..

Bersambung......

Okey sedikit kenangan di kongsi dalam entry ni.. rajin dah kan mengarang cia cia ciaa...

Jumpa lagi di entry seterusnya... 

Jumaat, 7 Oktober 2016

Berhijrah

Assalamualaikum.. Lama sungguh blog ni dibiarkan tanpa ada sebarang aktiviti.. Huuuuu.... K pas ni janji akan lebih aktif mengupdate segala macam status.. Sedih bercampur gembira perasaan ini.. Ok nak cerita inshaaAllah 20hb ni kak inaa balik ke kampung halaman yg nun jauh di sulawesi, indonesia... Sedih berpisah dgn adik beradik di sini(sandakan,sabah) dan gembira bertemu keluarga sepupu sepapat d sana(indonesia) .

Pas ni kita jadi blogger indonesia la kan hehehe....(perasannyaaa)

Nanti inaa ceritakan dan kongsikan perjalanan pulang okey peminat-peminat ku sekalian haha(perasan lagi).

Sebelum tu nak belanja gambar akak yg sungguh molek ni (mohon muntah dgn minah yg perasan ni yaa)

Selasa, 22 Mac 2016

Sayang ohh sayang...

Assalamualaikum.............




       Hai semuaaa...... Rindu betul nak menaip jadi taip la sepatah duakata dekat blog, lagi pun dah agak lama ku biar blog ku terbiar usang.. sedihh..sob..sob sob......


Sebenarnya tiada apa yang menarik hendak dikongsikan sekadar membuat entry baru dibulan ni, agak sibuk mengurus hal berkaitan kehidupan realiti sehingga lupa untuk menatap blog kesayangan ku ini...


Banyak hal yang berlaku sejak akhir-akhir ni. Buat pening otak pikir. Buang kejap pikiran tu santai melayan blog hoho dah lama juga tidak singgah dan menyapa rakan blog yang lain. Hehe maaf yaa..


Selamat malam blogger.. zzzzZzzzz zzzZzzz.......

Jumaat, 15 Januari 2016

Hello 2016

Assalamualaikum... hai..

2015 suda pun melabuhkan tirainya, dah beberapa minggu kita berada di tahun 2016. Aku je asyik ketingalan .. hahahaha



nak cerita ni... haa aku dah jatuh hatilah dgn tudung instan 2muka ni.. haha.. ya la klu dlu aku akn habiskan masa bersiap bagai depan cermin tu mahu 2 jam gegara elokkan tudung saja. Sekarang ni takpayah sesusah da tinggal aku sarungkan tadaaaaa.. dah siap lawa pula tu..










Dan memang sesuai sangat bagi mereka yg agak malas strika tudung cam aku ni la.. hahaa



lagi pun tudung ni tak jarang, sejuk, muda di atur.. Harga pun sangat berpatutan. Mampu milik.. hehe


Okey sekian utk entry pertama di tahun 2016.. terimakasih yg sudi singgah. Syukran jazilan yg sudi tinggalkan jejak...

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum... alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar jug...