Selasa, 18 Oktober 2016

Balikkk kampung...

Assalamualaikum....


Seperti entry yg lepas dengan ceritanya nak pulang ke kampung halaman, terletak nun jauh di Sulawesi tengah(kalau tak silap) Indonesia. Debaran kian terasa inshaaAllah 20hb ni kita berangkat. Kali pertama berjalan sendiri tanpa di temani kakak atau abang..  heee...  25tahun ni kali pertama pegi jauh sorang-sorang... tipulah kalau lutut ni tak bergegar yoo...


Selalunya bila orang balik kampung ni bawa baju ja kan, lain pula ceritanya, milo berpeket-peket dibawa almaklumlah dekat kampung sana milo mahal gilaa katanya pastu rasa diapun berbeza. Milo malaysia juga paling tiptop... isi beg pun mahu separuh penuh denga milo jaa... baju berapa helai ja pun.. huhu..

selfi dgn beg.... nampak sikit tapi berat dia macam ada isi batu bata kat dalam... jenuh laa tukang angkat beg i nanti.. hahaha




Bawa sikit ja barang. Dalam perjalanan nanti kena jaga dan awasi beg, kalau tak hilang di angkut orang lain. Nangis tak berlagu laa kita.. Dan di nasihati agar menyimpan tanda pada beg pakaian dan barang yg hendak di bawa. senang nak cam nanti sebab naik kapal air ni tak sama dengan naik pesawat yg da ada tag di sediakan kapal air ni sediakan tag sendiri. Kalau tak mau sampai Papua beg kita nahh....hehe..

Bersambung......

Okey sedikit kenangan di kongsi dalam entry ni.. rajin dah kan mengarang cia cia ciaa...

Jumpa lagi di entry seterusnya... 

1 ulasan:

  1. Salam adikQu....Semoga perjalanan adik nanti di permudahkan dan selamat sampai di kampung halaman arwah makbapa.....Maafkan akak tak dapat temani adik pulang InsyAllah ada rezeki akak akan datang melawat....

    BalasPadam

Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum... alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar jug...