Selasa, 15 Oktober 2013

EDISI HARI RAYA AIDILADHA 2013

Assalamualaikum...
salam aidiladha buat semua keluarga, sahabat karib yg selalu mengingati sy d sini luv u ollz...
Satu hari beraya kerja kita jln terus pukul 10.00am abg dtg ambil pegi tmpt akak d bukit garam, GREENFINGERS SBN BHD.
 selesai tlg masak kita pn pergi ziarah pusara kedua orgtua d kampung BATU 4 JLN SUKAU.. da tu singgah d rumah atok saudara kejap beraya tp atok tak da d rumah jumpa dgn kwn lama Juse cerita2 punya cerita kitaorg mintak diri pulang... Jap2 singgah pulak kat rumah kwn lma d estet LADANG BATU PUTIH singkatan LBP je kitaorg mmg lma tak jumpa so mmg mcm jejak kasih kejap.. Anie bkn main lg cam agak2 terpinga-pinga nengok aq yoo ler dlu aq mna reti ayu2 ni tomboy semcam bila dia tengok pnampilan wahh gempak seh cam tak percaya yg kwn dia berubah cam gini sekali... Apa pun mmg best la raya kali ni bb aq dpt jumpa org2 yg suda lma x jumpa.. Miss u olls...!!!
Yg kaki tu baa mahal.hahahh

Kuang3.. ndk sempat d kasi betul itu gambal.. :p

Serius c kakak ni tngkap gmbar oo.. tu na sana ruma kami d kampung.. mmg bole masuk tv3 bersamamu..

Pic agak kabur.sekabur hatiku..miahahaha..!!

Aaiiii c kakak org belum ready lg suda dia snap..huhu..

 Sedikit kenangan yg tersalin d blog..

Isnin, 14 Oktober 2013

KISAH MALAM RAYA EDISI AIDILADHA

Assalamualaikum... Hi cerita malam raya.. Cam biasa la kn semua mmg sibuk , msk2, kemas2 ada juga yg sibuk dok test2 bju raya mmg bnyk ragam laa..... Aku pun xkurang sibuknya tp tatap ada msa mau mengarang..huhu.. Time ni ok da relexx td kemain lg potg2 aym kupas2 bwang n msk2 apa yg patut..da siap msk2 apa yg patut kitaorg g serbu rumah umi bb umi buat kek n puding telur...nyammnyammm.... Berdrai air liur... Pehhhh..... Ok dlu kisah malam raya kita utk edisi raya aidiladha... Salam Aidiladha buat semua kengkawan n keluarga tersayang yg tak kira kek mno brado.... Luv u ollzzz... :-*

Khamis, 10 Oktober 2013

Tips agar hati tak kecewa sangat bila sidia putuskan/tinggalkan

Assalamualaikum...... Hi.! Entry kali ni sy karang khas buat kengkawan yg patah hati kerana makwe/pakwe kengkawan semua k... Mendengar ada kengkawan yg kecewa sebap di tinggalkan kekasih hati sy pon jadi sumbat tengok sampai ada yg tulis kat wall macam2 ayat patah hati jiwa tak tenang la apa la koe mak nenek tak bole tengok benda2 cam tu semua dalam hati dok pikir 'kenapa la bengong sangat baru di tinggalkan kekesih da frust menungeng semacm', bukan apa sy pon pernah kecewa yg amat sngat 1 masa dulu sampai la sekarang kalau tengok kengkawan yg patah hati nak saja sy tampo geram... Ok ini adalah sedikit tips agar hati tentram bila sidia tinggalkan engkau... 1. Bila ditinggalkan korang rasa macam nak sangat letupkan dirikan? So cuba korang fikir sebaik2nya apa yg korang dapat bila frust? Takda kan? Fikir guna otak jangan guna hati semata. 2.jangan tunjukkan sangat yg korang kecewa beno di tinggalkan sidia coz dia akan menjadi lebih ego mybe dalam hati dia kata 'padan muke hahaha akhirnya aku berjaya sakitkan hati dia puas hati aku mehehehe..!' korang leq je buat2 cam biasa macam korang tak terasa pon sakit hati bila ditinggalkan... 3.cuba sibukkan diri macam bersukan,keluar dengan kengkawan yg bole kasi semangat bagi masa dengan keluarga.. 4.jangan sesekali dok sorang2 kerana mungkin korang akan bertindak di luar jangkaan misalnya cedrakan diri palingparah bunuh diri naya koe jawap dengan Tuhan... 5.paling berkesan bila korang ambil wuduk & solat jiwa pasti tenang insyaallah cuba dekatkandiri dengan Allah, suda berapa banyak kita lupa padanya mungkin itu adalah salah 1 ujian dari-NYA. 6. Fikir la mungkin juga sidia bukan yg layak untukmu jika hubungan kamu berakhir. Kerana Allah sudahpun menyediakan jodoh yg layak untukmu..;) sesungguhnya takdir dari yg maha esa adalah anugrah terindah. Jangan sia2kan hidupmu. Itulah sedikit tips yg sy bole kongsikan untuk kengkawan. Semoga ada yg dapat di gunakan... Insyaallah.. Thanks ~ for reading this entry..

Selasa, 8 Oktober 2013

Mencari bahagia dari redha-Nya

Tentang luka yang masih bersisa, Airmata yang tersembunyi, Tentang ketawa pura-pura, Senyuman yang jelas direka. Kau sendiri tahu, Terkadang matamu sendiri tak mampu menipu, Seperti hatimu yang tak selalu kuat bertahan, Dan senyummu yang tidak ikhlas, Serta tawamu yang kedengaran janggal. Aku tahu kau sedang bergelut. Memang ianya tidak mudah, Dan tidaklah ianya terlalu sukar. Cuma.. Bila ianya adalah soal perasaan, Sesuatu yang tidak kelihatan, Maka ianya adalah tentang hal masa dan dan penerimaan. Dan terkadang ia memang terpaksa kau jalani sendiri, atau cuma berdua, yakni kamu dan DIA. Sometimes Allah allows you to taste the bitterness of this world, so that you could fully appreciate the sweetness of faith.:) Kerana kau memaafkan, Kerana kau melupakan, Kerana kau masih mendoakan, Kerana itu kau kuat.? Kau tahu kuat itu apa.? Kuat itu, apabila kau menerima takdir dan ketentuan. Tanpa kau tanya kenapa dan mengapa. Kau redhakan segalanya. Kerana kau tak pernah tahu rahsia Tuhan. Ya, dengan itu aku yakin kau kuat.! Have faith, stop worries.! Carilah bahagia dari redha-Nya. :) stanzaqalbi.blogspot.com

hikhik..

     assalamualaikum hi to semua... ok ok ya ya aku tukar lg alamat blog aku yg cam senyonyong tu haa...harap2 lepas ni tak la d tukr lg yee aku pon penat juga dok pikir apa hal lah kn....
siap tutup2 lagi mak nenek sorg ni...ya








pabila bosan melanda jiwa yg sedang kacau...




Assalamualaikum Indonesia..

Assalamualaikum... alhamdulillah sampai juga kita di kampung halaman. setelah beberapa hari mengharungi perjalanan yang agak mencabar jug...